27 meglepő érdekesség a kávéról, ami talán feldobja a napod

Tovább

Budapest Desszertje a Szamos Marcipán konyhájáról

Tovább

AFFOGATO – édesség kávéból seperc alatt

Tovább

Az eszpresszógépet Angelo Moriondo találta ki

Tovább

Kávéház Magazin

  • Gasztro
    • Bor
    • Étterem
    • Kávé
    • Kávézó
  • Ajánló
    • Film
    • Könyv
    • Vers
    • Novella
    • Színház
  • Utazás
  • Kávéhírek
    • Nő
    • Férfi
  • Design
  • Divat
  • Tech
  • Home
  • Receptek
  • Katalógus
  • Bejelentkezés
Home Nestlé beruházás ’Nestle Plan’ kampánynéven

Nestlé beruházás ’Nestle Plan’ kampánynéven. George Clooney nélkülöz, üres a kávéspohara.

Nestlé beruházás ’Nestle Plan’ kampánynéven - George Clooney nélkülöz, üres a kávéspohara

A Nestlé beruházás Nestle Plan kampánynéven öleli fel a 2030-ig eltelő időszakot a svájci cég életében.

Célja a nagy nyomás alá került kávétermesztés feltételeinek jobbá tétele a világban. A megújító mezőgazdálkodásra, az üvegház-hatás csökkentésére, valamint a kávétermesztők munka- és életkörülményeinek a javítására kiterjedő közreműködésük az eszköz mindehhez.

Nem kis vállalás, és megvan a jó oka.

A Nestlé világcég az élelmiszergazdaság emblematikus szereplője és a kávé (valamint csokoládé) áruféleségek gyártása és forgalmazása az egyik célzott – ha nem a fő – tevékenysége. Hatalmas bevételei hatalmas nyereségeket hoznak, amiből témánként hatalmas marketing költségvetéseket hasít ki.

Nestle logo A Nestlé beruházás Nestle Plan kampánynéven öleli fel a 2030-ig eltelő időszakot a svájci cég életében.

A Nespresso és George Clooney mára egy és ugyanaz.

Vagyonok mentek el vele az új rendszerű Nespresso kapszulás kávégépeik népszerűsítésére és megjött a fenti kampány – lelkiismeretet és gondolatot ébresztő – új marketing anyaga. Mr. Clooney nem videón, csak képen.

„The Empty Cup” kampány is a kávé jövőéért aggódik.

Ha nincs kávé, ’empty’ lesz minden ’cup’ – kiürülnek a csészék.

Avagy becsődöl a Nestlé menő üzletága. Ebből következően rövid úton kiviláglik, hogy ki miért aggódik.

A kampány a kávéivók renyhe gondolatait akarja felizgatni [magyarul stimulálni] azzal, hogy képzeljék el a létezést kávézás nélkül… brrrrr. Hű de borzasztó távlat. A kampány megjelentetés a kávé világnapjára időzített.

A Nespresso filozófia nyílegyenes teendő-felsorolást takar. Életben kell tartani a kistermelőt/kávéültetvényest egyaránt, hogy menjenek a hegyhajlatokba és kávémezőkre. Gyürkőzzön, küzdjön az időjárás viszontagságaival, gondozza és szaporítsa a kávécserje állományt. Betakarításig gondoskodjon a bőséges, jól eladható termésről.

Mit ad a tőkegazdag svájci megacég? Pénzt tőke formájába öntve, mert a bankban a pénze nem jól értékesül. Csak ha beruházza emberi tevékenységbe, mert az értékteremtő munka hozza a profitot. Marx bácsi éleslátása nem évül el: az emberi munka teremti meg a többletértéket (C + v = m képlet*). Tanítani kellene mindenkinek. Rögtön minden ember el tudná magát helyezni a mai tőkés rendben, hogy a csóvált faroknak melyik végén áll.

Ez a Nespresso megközelítés kicsontozva. A tőkés gazdasági rend mai állapotában a farmereken/ültetvényesen lehet, hogy tud segíteni. Azonban a világ tőkés gazdasági rendje által előállított klimatikus anomáliákon egy-egy cég már nem tud segíteni. Ezért mozgósít a Nestlé cég a többi cég összefogására a klímavédelem érdekében. Sőt iparágak összefogására, sőt országok összefogására.

Azonban az egész majdnem csak humbug.

A természet erőforrásai, a bioszféra és a Föld mindenkié. Ezért aztán senkié sem, érte senki nem töri magát. Mostohagyerek az emberi faj szemében/szemléletében. Bár a Földet az unokáinktól kaptuk, és csak kölcsönbe.

Divat a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR Corporate Social Responsibility) hangoztatása. Erről itt egy komplex anyag. Viszont egy tőkés cég erre sosem fog annyit költeni, amennyi ehhez szükséges lenne. Eszement sebességgel verné el a tulaj akár összes pénzét nehezen fogható eredménnyel az emberi tevékenység hármas fenntarthatósági pillérére támaszkodva: (1) Gazdaság/”Profit” (2) Szociális ügyek/”Emberek” és (3) Környezet/”Bolygó„. Ha céges léptékről váltunk országos léptékre, egyetlen kormány sem kezd választási ciklusán belül a fenti azonos meggondolásból költekezésbe. A környezetet megváltani nem, de bukását a következő választásokon biztosan sikerre vinné. A mímelt céges/kormányzati törekvések főleg a PR kategória elemei.

A Nespresso márkanagykövete George Clooney

ilyen minőségében ez hangzik el tőle: „The stakes are high”: nagyok a tétek. A nyerési esély viszont elenyésző. Forrás és illusztrációk:  www.nestle.com

________________________________________

*  /C + v = m/ elemei:  „C” állandó tőke (termelőeszköz + bér), „v” változó tőke (értékelőállító munka), „m”= értéktöbblet sommás egyszerűsítéssel, többet erről Marx: A tőke 1. kötet  / 200. oldal környéke

Nestlé beruházás ’Nestle Plan’ kampánynéven

okt 6, 2022Zacc

facebookShare on Facebook
TwitterTweet
PinterestSave

Be kell jelentkeznie a hozzászóláshoz - Bejelentkezés

Zacc
2 éve KávéKávé, Nespresso
Keresés
Frissen a Kávéhoz!
Modern csaptelepek: az elegancia és praktikum találkozása
Modern csaptelepek: az elegancia és praktikum találkozása

Gondoltál már arra, mennyire fontos szerepe van a csaptelepeknek a mindennapok kényelmében?

Innovatív és praktikus megoldások a fürdőszobában
Innovatív és praktikus megoldások a fürdőszobában

A fürdőszoba sokak számára a nyugalom szigete, ahol személyes rituáléinkkal zárjuk le vagy indítjuk napjainkat.

TritonLife kórházak – országos hálózat, helyi gondoskodás
TritonLife kórházak – országos hálózat, helyi gondoskodás

Vajon milyen gyakran állunk meg egy pillanatra, hogy elgondolkodjunk: honnan is eredhetnek azok a tünetek, amelyekkel együtt élünk – vagy épp csak most kezdődtek?

Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Heti rendszerességgel küldjük vasárnaponként a friss cikkeink összefoglalóját. Természetesen bármikor le lehet róla iratkozni.

Amíg a feliratkozott állapot tart, addig minden hírlevél olvasónk fiókja részt vesz a havi nyereményjátékunkon, melyen minden hónapban más és más nyereményt sorsolunk ki. Mi is utáljuk a kéretlen leveleket, így olyat biztosan nem küldünk.

Monterosa - A zseniális kávé otthonra!

Címke
KávéKönyvKönyvajánlóKönyvismertetőFilmKönyvbemutatóVendégcikkKávéházKávézásKarácsonyBorFesztiválKoffeinArabicaKávéfőzőKávézóTeaReceptEgészségBudapestEszpresszóKrimiGasztroÉtteremKávébabKonyhaFejhallgatóCsokoládéRobustaPhilipsZaccNyerskávéKávézaccBaristaCappuccinoNespressoCold BrewCibetEspressoKávécseresznyeKávégépKávétermesztésSpecialty kávéKávébárPörkölés
Kávézóláncok
Cafe Frei
California Coffee Company
Coffeeshop CompanyCosta Coffee
Eco CafeMcCafé
StarbucksTchibo
Szóljon hozzá
  • Kávéház Magazin - A jó Tiramisu receptje
  • GamesOnline - Kanada, ahogy még nem ismered
  • Letoltes.Info - Star Wars VII – Az ébredő Erő
  • Kávéház Magazin ☕ - A bor érlelése
  • tr2011 - A bor érlelése

Akril Üveghatású Falpanel - CVN Front

Transzfer vagy Privát Transzfer, Reptéri transzfer, Személyszállítás

Kik is vagyunk? Röviden:

A Kávéház Magazin egy online kulturális és életmód magazin, mely teret ad profi publicisták mellett külsős kreatív íróknak is. Ha szívesen jelentetne meg oldalainkon saját tartalmat, vegye fel szerkesztőségünkkel a kapcsolatot.

Kategória:
  • Ajánló (318)
    • Film (99)
    • Könyv (171)
    • Novella (11)
    • Színház (21)
    • Vers (3)
  • Design (89)
  • Divat (33)
  • Egyéb (161)
  • Esemény (145)
  • Férfi (22)
  • Gasztro (423)
    • Bor (15)
    • Étterem (20)
    • Kávé (223)
    • Kávézó (29)
    • Sör, Sörfőzde (9)
  • Kávéhírek (45)
  • Lazulós (134)
  • Nő (21)
  • Tech (246)
  • Utazás (50)
Oldalak:
  • „Hírlevél olvasónk vagy? Ezt nyerheted!” kampány játékszabálya
  • Adatvédelem
  • Állásajánlat
  • Bejelentkezés
  • Elfelejtett jelszó
  • Felhasználási Feltételek
  • Hírlevél
  • Impresszum
  • Jelszó visszaállítás
  • Kapcsolatfelvétel
  • Kávézó regisztráció
  • Kijelentkezés
  • Médiaajánlat
  • Nyereményjáték
  • Önkéntesség
  • Regisztráció
  • Rólunk
  • Szerzői jogok
Cikkek napi bontásban:
2025. május
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« ápr    
2024 © Kávéház Magazin | VIII. évfolyam. | Minden jog fenntartva | Ma se hagyjon ki minket, ha kicsit leül olvasni egy kávé mellé!
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.Elfogadom