Kávézásból készülő szabadidő cipő újdonság lehetne, de messze nem az. Már három éve hírt adtuk arról, hogy német környezettudatosok megalkották ’A CIPŐT’ kávézacc és egyéb újrahasznosított anyagok felhasználásával.
A Nespresso marketinges salto mortale ugrásának vagyunk tanúi. Az egész tisztán brand PR, mert az újrahasznosítottság foka bevallottan csak 80%-os. A németek évekkel vezetnek előttük. A svájci marketing szósz másik adaléka a ’vegán’ kifejezés. Nincsen benne állati eredetű komponens. Ha eleve a kávéban sincsen, akkor nem nagy vállalásról beszélünk.
Fellelhető egy másik érdekes vonatkozás is.
A formatervezés [magyarul dizájn] helyi hősei munkájuk során nem sok esztétikummal gyarapodtak. Surranóik, vagy – ha jobban teszik – szabadidős cipőik első ránézésre is darabosak. Második ránézésre pedig emberi lábra nem kívánatosak. Elnagyolt arányok, vastag talp, szembántó színkombinációk.
Ha kicsit jobban megnézzük, majdnem Tisza cipők.
„Minden időben Tisz(t)a cipőben!” – ment a tévéreklám rogyásig. Egy másik évszázadban, egy másik dimenzióban, egy másik létformában. Most Svájcban reinkarnálódnak. A német kávébarna cipő készítői viszont olasz kézi műhelyben gyártatnak és egészen biztos, hogy fazonuk is talján sugalmazás.
A svájci tehén lila, a 2022. év surranója meg bumfordi.
A ’RE:GROUND’ márka modelljeinek elnevezése követi a cipőtalpak színét, a fekete a ’Ristretto’, a fehér a ’Latte’ míg a drapp a ’Cappuccino’. Nem kevesebb, mint 155€ áron. Ha épp Magyarországra jön, jön hozzá még a +vám és +áfa is.
A cipőgyártáshoz három cég fogott össze: a Nespresso (pénz), a ZÈTA (ötlet) és a Tintex (gyártástechnológia). A németek termékével összevetve a svájciak törekvése még a fasorban sincsen. Míg a svájci előbb-utóbb felveszi a belebújtatott láb sajátos kipárolgásából adódó ájert,
addig a német cipő alapból a kávé illatát árasztja magából…
Ha Svájc frankofón kantonjában lennénk, könnyen kérdezhetnénk: petite difference, n’est-ce pas?
A svájci marketing 12 csésze kávé utáni újrahasznosított anyagot említ.
Bájosan hangsúlytalan, hogy ez 12 x 7 gramm elfőtt zacc, nem pedig a horribilis mennyiségű ellőtt kapszulából valamennyi. Mindegy is, hogy visszagyűjtött vagy nem az. Az összes ellőtt Nespresso kapszula évente Csomolungma méretű műanyaghegyet alkothatna az emberi szem gyönyörűségére.
Az elvük gyökeresen eltér a komposztálódó kávé kapszulák megoldásától. A Nespresso verhetetlen abban, hogy így vagy úgy de kiprovokálja, hogy beszéljenek róla. Ehhez szép példa ez a cikk is…
Szóljon hozzá