Kávézaccból készül már a szemüveg is, a lefőzött darált kávé maradéka egyre népszerűbb alapanyag. Környezettudatos embereknek és fenntartható fejlődés pártiaknak kötelező viselet.
Volt már terítéken kapucnis pulóver, túrazokni sőt lábbeli is a kávézacc utóéleteként, fontos kellék – stílusosan kifejezve – került a látómezőbe most, a szemüveg. Az Ochis márka ezt vette szemügyre.
Egyre több a szemüveget kénytelenségből viselő ember, gyermek és felnőtt, férfi és nő, fiatal és öreg.
Források szerint 2010-ben a világ népességének 28%-a volt rövidlátó, az előrejelzések szerint 2030-ra ez 40% lesz. Mára a technicizált Tajvan szigetén a fiatalok 80%-a rövidlátóvá vált.
Az életmód drasztikus változása hozza a látásromlást. A hozzánk nőtt mobiltelefon tenyérnyi felületét kutató szemek, a munkahelyen és otthon a monitorra tapadó tekintet gyilkolja a szemizmokat.
A televíziózás a sötétben a világos színek nagy kontrasztja miatt strapálja a látószervünket. A szemlencse fizikailag pluszként károsodik, a koncentrált figyelem miatt nem pislogunk és kiszárad a szemgolyó felülete.
Táplálkozási szokások, dohányzás, munkahelyi és otthoni leterheltség, stressz sem a szem jótevői.
A szem a természet egyik csodája, egyszerű és hatékony optikai eszköz. Hanyagságunk, tájékozatlanságunk sokkal hamarabb küld minket oda, ahova esetleg csak a korosodás velejárójaként jutnánk. Jön a szemüveg.
Nem meglepő, hogy kávézaccból készül már a szemüveg is.
Az Ochis szemüvegek gártása során az anyaga polimerekkel vegyítve nagyon könnyű lesz, észre sem lehet venni, hogy a szemüveg az orrunkon van. A szárában fém erősítőszál adja a kellő szerkezeti szilárdságot, mégis a fej- és fülformát követve a szár alakítható.
Nem törik könnyen és víztaszító bevonattal látják el, ennek következtében akár úszni is lehet vele.
A készáru a végtermék fázisig 39 lépésben jut el és az utolsó műveleteket kézzel végzik.
Környezetbarát mivoltát bizonyítja, hogy életciklusa végén biológiailag lebomlik. Sok idő kell ehhez ha már megváltunk tőle, mert amúgy tartós viselet.
Szemorvos által felírt dioptriás lencsével is rendelhető.
A kézi megmunkálás ténye és a futószalagos előállítás hiánya miatt a kávézaccból készült Ochis szemüvegkeret nem olcsó, de az extravagáns napi kellék ára nem kidobott pénz. A látás az ember legfontosabb információ szerzési módja, szemünk egészsége pedig nem lehet kereskedelmi mérlegelés tárgya.
A nemzetközi ingyenes kiszállítás gesztusa mellett a gyártó azzal kedveskedik, hogy az előállítás technológiájának köszönhetően a szemüvegkeret kávéillatot ad ki magából és ez hónapokig eltart.
A zokni – mégha kávézaccból is készült, – nem köti le a tekintetet. A szemüveg teljesen más.
Személyiségünk, arcunk karaktere egy jól megválasztott szemüvegkeretet hordva hangsúlyosabb lesz.
Közel húszfajta Ochis modellből lehet választani férfi és női változatban egyaránt. Az üveg fényre sötétedő szűrővel is készül, emellett a számítógépezés/mobilozás káros kék fényét kiszűrő bevonat is kerül rá.
Óvjuk szemünket ahogy csak lehet, tegyük divattá ezen keresztül is a környezetkímélő megoldásokat.
Képek forrása: www.ochiscoffee.com
Szóljon hozzá