Olaszországban támad a Starbucks. Az ’olasz nyitás’ másfél éve volt hír magyar forrásokban, most a CBS hírmagazin Katalin-napi híre erre vonatkozó aktuális adatokkal is szolgál:
- A Seattle-ből elindult kávéztató birodalom az egyik nyúlványát Olaszország felé tolja.
- 2018-ban nyit az első műintézmény Milánóban.
- Divatot szeretnének csinálni a ’kávézzunk másképpen’ marketingből.
- A következő öt évben 100 (száz!) újabb Starbucks kávézó követi majd Olaszország-szerte.
Hagyománytisztelő európai országok felsorolásánál Itália előkelő helyet foglal el. Ami a kávézást illeti, a szülőhazája. Cappuccino bölcsőjét itt ringatták és mellette ott állt a testvére, Espresso. Kávézni Olaszországban nem foglalatosságot jelent, hanem életformát.
Egybeesés, hogy Howard Schultznak a Starbucks marketing igazgatójának 1983-ban éppen Milánóban járva jött az éca, látva a több mint 1500 kávézót. Hazament, és pár évre rá felvásárolta a Starbucks céget, amelyik akkoriban nyers kávé kizárólagos forgalmazásából tartotta fenn magát.
Most a márka visszamegy pont a divat fővárosába és onnantól náluk nem lehet ilyeneket látni:
Azt akarják, hogy a kedves vevők ne állva igyanak, mint a lovak, hanem üljenek le és eldobható papírpohárból nyeljenek több deci kávés italt. Már most is van Olaszországban lehetőség ilyet kapni:
Rendes olasz ilyen nem küld le a bélésbe.
Szép hely Olaszország és megvan benne minden, ami a turizmust csábítja. Kedvező időjárás, egyazon évszakban lehet fürdeni a tengerben és sízni a hegyekben, műkincsek tömkelege szerteszét és pluszként az olasz vendégszeretet.
Mennek is a turisták, elsősorban USA-beliek. Minden nebraskainak meg van mondva, hogy életébe’ egyszer el kő menni görögbe, franciába, olaszba. Miért ne érezhetné otthonosan magát külföldön is, hát legyen neki Starbucks kávézó mindenhol.
Potenciális Starbucks vendég a hagyománytiszteletben hátul kullogó olasz tinédzserek serege.
Egyes olasz nyilatkozók szerint ez a Sturbuck döntés olyan, mint Normandia 1944-ben. Offenzíva és invázió. Szentségtöréssel is felér. Mint arab országban előbb inni meg a kávét, mint a hozzá kapott pohár vizet. Vagy Japánban alapos tisztálkodás nélkül ereszkedni a fürdők vizébe. Vagy Angliában kezet nyújtani II. Erzsébetnek.
Egy globális megállapítást talán lehet tenni. A Starbucks a kávézás McDonald’s-ja.
Hírforrás és képi anyag: www.cbsnews.com
Szóljon hozzá