Miért válik a kedvenceddé egy étterem, fagyizó vagy kávézó?
Sok apró tényezőn múlik mindez, a minőségi termékek mellett az elhelyezkedés, a belső dizájn, a hangulat, a kiszolgálás éppúgy szerepet játszhat ebben, mint a trendek alakulása, a másoktól hallott pozitív vélemények vagy a kedvező ár. Ha pedig a kávézódat szeretnéd felfuttatni, akkor a vevő fejével érdemes gondolkodni: a kiváló minőségű kávé ugyanis már nem elég ehhez.
A következőkben hasznos tippeket mutatunk be azok számára, akik szeretnék még sikeresebbé válni az egyre élesedő versenyben.
Láthatóvá válni
Ha egy kávézóba szeretnél beülni, akkor általában a keresőbe beírod a „kávézó” kifejezést és a helyszínt, például Budapest, V. kerület. A találatokat azonnal megkapod, ráadásul praktikus formában, hiszen egy térképet is látsz a szóba jöhető kávézók mellett. De elgondolkodtál már azon, miért pont ezek a kávézók jelennek meg előtted? Mindez az úgynevezett strukturált adatoknak köszönhető, amelyeket könnyedén beépíthetsz a weboldalad kódjába, így a te kávézód sem hiányzik majd erről a listáról.
Együttműködés influenszerekkel
A vevői értékelések mindig hasznos útmutatót nyújthatnak egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban – ám ennél nagyobb hatással vannak az emberre, ha egy közismert személy véleményét olvassák. Egy influenszerek által támogatott Facebook- vagy TikTok-poszt sokkal nagyobb befolyást gyakorolhat a potenciális vevőidre, mintha ezeken a felületeken fizetett hirdetéseket tennél közzé. Fontos azonban, hogy olyan influenszerre essen a választásod, aki illik a márkádhoz, és így hitelesen tudja képviselni a kávézódat.
Tartalommarketing a márkaépítéshez
A tartalommarketing szintén fontos szerepet játszik a kávézód brandjének, és ezáltal a lojális ügyfélköröd kialakításában. A weboldaladon megjelenő tartalomtípusok sokfélék lehetnek – például. blogcikkek, videók, podcastok –, ám olyat érdemes választanod, ami összhangban van a célközönséged igényeivel, érdeklődési körével. A weboldaladon írhatsz blogcikkeket a legdrágább kávécserjéktől kezdve a különböző kávétípusokon át a legújabb kávézási szokásokig, a lényeg, hogy a minőségi tartalom kifejezze a szakterületen való jártasságodat.
A tartalommarketingnek SEO-szempontból is kiemelkedő a jelentősége, hiszen egy értékes tartalom – ami nem nélkülözi a megfelelő kulcsszavakat – nagyobb eséllyel kerülhet a keresőmotoroknál a találati lista élére.
Lojális ügyfélkör megteremtése a közösségi média segítségével
A közösségimédia-platformokon való aktív jelenlét, a látogatókkal történő párbeszéd kulcsfontosságú a kávézód lojális ügyfélkörének kialakításában. Ha rendszeresen osztasz meg tartalmakat, ha a visszajelzésekre – a negatívakra is – azonnal reagálsz, az sokat segít abban, hogy az ügyfelek hosszú távon is elköteleződjenek melletted. Továbbá fontos az is, hogy azon a közösségimédia-platformon legyél jelen, ahol a potenciális vevőid is ott vannak.
Vonzó termékajánlatok
A kávézód akkor tud vonzóvá válni a közönséged számára, ha mindig történik valami újdonság. Ez lehet egy Valentin-napra készített különleges kávé vagy sütemény, karácsonyi finomság, egy kávékülönlegesség bevezetése, amit akár egy esemény keretében is bemutathatsz. De a törzsvásárlói kártya bevezetése is hasznosnak bizonyulhat — ám a hagyományos plasztiklap helyett érdemes lehet egy mobilappot létrehozni a kávézód számára. Ezáltal közvetlenül elérheted a vevőidet push-üzenetek formájában, sőt, akár személyre szóló ajánlatokat is küldhetsz számukra.
Fontos a hosszútávú gondolkodás
A tartalommarketing kapcsán korábban már szó esett a SEO-ról (Search Engine Optimization), ami egy igen széles kört fed le: a kulcsszókutatást, a technikai SEO-t, a linképítést és persze a tartalmi optimalizálást. A keresőoptimalizálásnak köszönhetően úgy tudod növelni az organikus elérésedet – és ennek következtében az ügyfeleid számát is –, hogy nem kell érte fizetned, így mindenképp érdemes energiát fektetni bele.
Ha nem vagy szakember ebben a témában, akkor célszerű elvégezned egy SEO képzést, ahol elsajátíthatod az alapokat. Fontos azonban tisztában lenned azzal, hogy a keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra hoz eredményt, hanem többhónapos folyamatos munkát igényel. Ha viszont úgy látod, nem tudsz erre elegendő időt szánni, akkor érdemes egy SEO ügynökség munkáját igénybe venni.
A minőségi kávék és sütemények mellett alapvető, hogy olyan marketingstratégiát válassz, amivel eredményesen tudod megszólítani a potenciális vevőkörödet. Továbbá fontos az is, hogy folyamatosan elemezd az adatokat, és ha úgy látod, hogy a stratégia valamelyik része nem hozza a várt eredményt, azonnal válts.
Szóljon hozzá