27 meglepő érdekesség a kávéról, ami talán feldobja a napod

Tovább

Budapest Desszertje a Szamos Marcipán konyhájáról

Tovább

AFFOGATO – édesség kávéból seperc alatt

Tovább

Az eszpresszógépet Angelo Moriondo találta ki

Tovább

Kávéház Magazin

  • Gasztro
    • Bor
    • Étterem
    • Kávé
    • Kávézó
  • Ajánló
    • Film
    • Könyv
    • Vers
    • Novella
    • Színház
  • Utazás
  • Kávéhírek
    • Nő
    • Férfi
  • Design
  • Divat
  • Tech
  • Home
  • Receptek
  • Katalógus
  • Bejelentkezés
Home Mitsubishi i-MiEV villanyautó

Mitsubishi i-MiEV villanyautó. hangtalanul suhan kipufogógázok nélkül.

Mitsubishi iMiEV villanyautó A Mitsubishi iMiEV a japán három gyémánt vállalat üdvöskéje. Az utóbbi években ezek a gyémántok nem ragyogtak úgy, mint azelőtt. Talán az iMiEV elektromos autó kifényesíti a drágaköveket.

A Mitsubishi iMiEV a japán három gyémánt vállalat üdvöskéje. Az utóbbi években ezek a gyémántok nem ragyogtak úgy, mint azelőtt. Talán az iMiEV elektromos autó kifényesíti a drágaköveket.

A Mitsubishi céget 1870-ben alapították és több, mint száznegyven éves múltra tekint vissza precíziós motorgyártásban. Gőzhajózással kezdték, és a Mitsubishi (három gyémánt) egy évszázada, 1914. óta bejegyzett márka.

A Mitsubishi névadója

A Mitsubishi névadója

Első sorozatban gyártott gépkocsijuk, a Mitsubishi ’A’ a nagy októberi szocialista forradalom évében, 1917-ben készült. Faszerkezetű volt 35 LE teljesítményű motorral négyhengeres kivitelben. A hitleri tengelyhatalmak megszületése előtt, 1937-ben már négykerék-meghajtásos katonai személyautó prototípusa került ki az üzemből. Közelgett az újabb világháború. Akkor már Mitsubishi motor hajtotta vadászgépek szelték a japán császári birodalom egét, ellenség a levegőből vagy vízen jöhet.

A kilencvenes évekre felküzdötte magát a hét legnagyobb autógyártó tömbbe és az amerikai Chrysler résztulajdona lett. Közös gyáruk 220 ezer gépkocsit állított elő csak az USA-ban a 2000-es csúcsévben. Majd a Chrysler kiszállt a Mitsubishi részvénycsomagból és bezárták a gyárat. A Mitsubishi Hollandiában is saját gyárat üzemeltetett az ezredfordulón (Mitsubishi Carisma), hogy kikerülje az Európai Gazdasági Közösség vámkorlátozásait. Majd bezárták ezt a gyárat is és tavaly eladta azt a szintén szerencsétlen holland üzletágat is, amelyik a Smart kocsikat gyártotta. Nemrég egy konkurens japán márka, a Nissan vállalata a Nissan-Renault csoport tagjaként szerezte meg a Mitsubishi részvénypakett egyharmadát.

A Mitsubishi magyarországi jelenléte sem kevésbé peches széria. A nyolcvanas években a márkakereskedés osztrák kereskedő helyi lerakataként jelent meg és évekig építette a piacot, majd az osztrák később kivonult. Az üzleti stratégia megbotlott, magyar magáncégek vitték a márkát tovább, de egyre inkább kiszorultak a piacról. Évek múltak el úgy, hogy nem is volt a Mitsubishinek magyar márkaképviselete. Közben a régi sikermodellek (a Colt-Lancer-Galant-Sigma négyes) mind kiöregedtek. A japán tervezőgárda a Chrysler éra idején az európai piacra nem akart vagy nem tudott fejleszteni. A Carisma, mint vámmentesen Európában gyártott modell valójában már nem volt japán autó, csak a motor jött Japánból. Belekerült sikertelen Renault sebváltó, ehhez hasonló jellegű Volvo felfüggesztés, mindez egy holland gyárban összeszerelve. Ezelőtt közel 20 évvel ez a modell is leállt és nem hozott áttörést.

A jelenlegi robbanómotoros választék formatervezése kivánnivalók sorát hagyja maga után, az új Lancer limuzin belső tere pedig olyan, mintha csak japán piacra szánták volna. Még egy átlagos (kb 175 cm) magasságú ember sem tud benne kényelmesen elhelyezkedni. Egy új Coltban meg még annyira sem.

Egyetlen sikerterméke van manapság a Mitsubishi márkának, az pedig a Pajero terepjáró és annak városiasított változatai, a sorozat idestova 30 éve töretlen sikereket hoz. A városi és terep használaton túl többszörös Dakar rallygyőztes (pl. 1997-1998 és 2001-2007 egyhuzamban évente).

Az elmúlt 15 év bukdácsolásai után, amikor évekig nem is volt új Mitsubishi választék, az elektromos autók fejlesztésében látják a kiutat. Kihozták a Mitsubishi iMiEV villanymeghajtású kiskocsit.

Mitsubishi i-MiEV színválaszték

Mitsubishi i-MiEV színválaszték

Nehéz a verseny, a BMW meg a VW csoport és sok más márka mellett gyártja pár éve az elektromos autót. A villanyautó a nem megújuló energiahordozó (benzin) pusztítása nélkül és zéró légszennyezéssel vonzó alternatíva. Sok csábító egyéb tényező is mellettük szól.

A Mitsubishi iMiEV ötéves garanciát kapott, vagy 100 ezer kilométeres megtett utat, amelyik előbb jár le. A 160 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátor a lelke, amelyet lemerülten 80 %-osra lehet mindössze 30 perc alatt feltölteni. Ehhez persze kellenek a speciális töltőállomások is. Egy feltöltés kétliternyi benzin árából megvan. Az energiaellátás 330 voltos feszültségen történik, úgyhogy a tökéletes érintkezések gyári biztosítása elengedhetetlen.

Az úttartást az Active Stability Control rendszerre bízhatjuk, amelyik egyenként felügyeli a kerekek tapadását és a radírmentes fékezésre is rásegít. Ehhez a biztonsághoz társul a keréknyomás-figyelő rendszer. A karosszéria aktív gyűrődési zónái és a beépített 6 légzsák az ütközés energiáit hivatottak elnyelni. Hátrafelé haladáskor nemcsak tükör, hanem kamerával megjelenített valóságkép segíti a tolatást. Fékezésnél a veszendőbe menő energia egy részét a regeneratív jellegű rendszer képes visszanyerni.

67 lóerős motorja 130 km/h végsebességre képes és 15 mp alatt gyorsul fel 100-ra. Hatótávolsága kb. 160 kilométer. Ez valószínűleg az angolszász területeken a 100 mérföldes lélektani határ miatt lett ennyi. Városi közlekedésre és parkolásra az ötajtós 3.5 méter testhossz elsőrangú, vidékre menve már figyelni kell a töltőállomások földrajzi feltalálási helyére. Napi ára hazánkban kilencmilliós kategóriában mozog. Összevetésül a világban elérhető elektromos autó árak itt.

Árak forrása: http://player.hu/auto-motor-2/

Képek forrása: www.mitsubishicars.com

Mitsubishi iMiEV villanyautó

jún 27, 2016Zacc

Be kell jelentkeznie a hozzászóláshoz - Bejelentkezés

Zacc
9 éve Tech
Keresés
Frissen a Kávéhoz!
Kávé, ahogy még nem kóstoltad
Kávé, ahogy még nem kóstoltad, a Sage gépeivel

A világ egyik vezető barista kávégépgyártója, a Sage szakmai napon rántotta le a leplet újdonságairól.

Emlékezzünk Robert Redfordra
Emlékezzünk Robert Redfordra

Kevesen vannak, akiket nem érintett meg a mai hír, miszerint Robert Redford eltávozott körünkből.

Kávé, kreativitás, közösség - Caffè Vergnano Barista Bajnokság 2025
Kávé, kreativitás, közösség – Caffè Vergnano Barista Bajnokság 2025

A tavalyi sikert követően idén második alkalommal gyűltek össze a Caffè Vergnano baristái a Barista Bajnokságon, amely szeptember 10-én a budapesti Highland Golf Clubban zajlott.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Heti rendszerességgel küldjük vasárnaponként a friss cikkeink összefoglalóját. Természetesen bármikor le lehet róla iratkozni.

Amíg a feliratkozott állapot tart, addig minden hírlevél olvasónk fiókja részt vesz a havi nyereményjátékunkon, melyen minden hónapban más és más nyereményt sorsolunk ki. Mi is utáljuk a kéretlen leveleket, így olyat biztosan nem küldünk.

Monterosa - A zseniális kávé otthonra!

Címke
KávéKönyvKönyvajánlóKönyvismertetőFilmKönyvbemutatóVendégcikkKávéházKávézásKarácsonyBorFesztiválKoffeinArabicaKávéfőzőKávézóTeaReceptEgészségBudapestEszpresszóKrimiGasztroÉtteremKávébabKonyhaFejhallgatóCsokoládéRobustaPhilipsZaccNyerskávéKávézaccBaristaCappuccinoNespressoCold BrewCibetEspressoKávécseresznyeKávégépKávétermesztésSpecialty kávéKávébárPörkölés
Kávézóláncok
Cafe Frei
California Coffee Company
Coffeeshop CompanyCosta Coffee
Eco CafeMcCafé
StarbucksTchibo
Szóljon hozzá
  • Kávéház Magazin - A jó Tiramisu receptje
  • GamesOnline - Kanada, ahogy még nem ismered
  • Letoltes.Info - Star Wars VII – Az ébredő Erő
  • Kávéház Magazin ☕ - A bor érlelése
  • tr2011 - A bor érlelése

Akril Üveghatású Falpanel - CVN Front

Transzfer vagy Privát Transzfer, Reptéri transzfer, Személyszállítás

Kik is vagyunk? Röviden:

A Kávéház Magazin egy online kulturális és életmód magazin, mely teret ad profi publicisták mellett külsős kreatív íróknak is. Ha szívesen jelentetne meg oldalainkon saját tartalmat, vegye fel szerkesztőségünkkel a kapcsolatot.

Kategória:
  • Ajánló (319)
    • Film (100)
    • Könyv (171)
    • Novella (11)
    • Színház (21)
    • Vers (3)
  • Design (91)
  • Divat (33)
  • Egyéb (167)
  • Esemény (147)
  • Férfi (23)
  • Gasztro (431)
    • Bor (15)
    • Étterem (20)
    • Kávé (228)
    • Kávézó (29)
    • Sör, Sörfőzde (9)
  • Kávéhírek (47)
  • Lazulós (138)
  • Nő (21)
  • Tech (249)
  • Utazás (50)
Oldalak:
  • „Hírlevél olvasónk vagy? Ezt nyerheted!” kampány játékszabálya
  • Adatvédelem
  • Állásajánlat
  • Bejelentkezés
  • Elfelejtett jelszó
  • Felhasználási Feltételek
  • Hírlevél
  • Impresszum
  • Jelszó visszaállítás
  • Kapcsolatfelvétel
  • Kávézó regisztráció
  • Kijelentkezés
  • Médiaajánlat
  • Nyereményjáték
  • Önkéntesség
  • Regisztráció
  • Rólunk
  • Szerzői jogok
Cikkek napi bontásban:
2025. szeptember
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
« aug    
2024 © Kávéház Magazin | X. évfolyam. | Minden jog fenntartva | Ma se hagyjon ki minket, ha kicsit leül olvasni egy kávé mellé!
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.