Ha valakinek még új lenne, 2021. október 27-én a Facebook alapítója (és jelenlegi vezérigazgatója) Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a vállalat új, „Meta” néven működik tovább.
A korábbi „Facebook” kapta a fenti dátumtól a nevet. Hogy ez mit okozott, vagy milyen hatása volt a cégre és a felhasználókra, azt elegen leírták már különböző fórumokon, úgyhogy azt most mi nem érintjük.
Viszont ami érdekes, hogy útjára bocsátotta ingyenes AI képgenerátorát, ami önálló weboldalként is elérhető. Címe: https://imagine.meta.com/
Mielőtt azonban rohannánk használni, érdemes az alábbiakat tudni.
Olvasd végig, jobban jársz!
Az oldal először el fogadtatja Veled a sütiket. Ez rendben van, megszoktuk, mi bajunk lehet, ugye?!
Majd a következő kép fogad, ahol már láthatunk ízelítőt a generált képekből, és a bal oldalon megjelenik a parancssor is, ahová beírhatod a kívánságod, hogy milyen képet készíttetnél az eszközzel.
A képen a lényeg egyébként inkább a „Log in to generate” gomb használata, mert a képek létrehozásához fiókot kell nyitnod a Meta nevű cégnél. Ez érdekes, ugye? Ha Facebook felhasználó vagy, akkor azt gondolnád, hogy a fiókod egyben Meta fiók is. Itt jössz rá, hogy mégsem.
A Facebook (bocsánat: Meta) újabb fiókot hozat létre Veled a szolgáltatásain belül, a gombra kattintás után újra feldobva azt a lapot, amit az imént fogadtál el, és ami nevezetesen a böngésző cookie-k engedélyezéséről szól. Hiába no, az Európai Unió nagyon háklis az adatvédelemre (helyesen), és legyen inkább dupla megerősítés.
Ha itt is tovább jutsz, jön a következő képernyő, ahol kiválaszthatod, hogy egy már létező szolgáltatásának fiókjával óhajtasz bejelentkezni, vagy létrehozod magadnak a fiókot egy email címhez kapcsolva:
Az első 2 lehetőség tulajdonképpen nem más, mint a „Meta” cégnél a bejelentkezésed 2 szolgáltatásába. Használhatod ezeket, hogy belépj a Meta szolgáltatásába. Lol.
Ha olyan böngészővel teszed meg, hogy rákattintasz valamelyikre (mondjuk a „Folytatás a Facebookkal” linkkel), amiben még nincs beállítva, hogy elmentett bejelentkezéssel automatikusan belépj, akkor kapsz egy újabb, egy utolsó biztosítékkérést, hogy Te aztán tényleg bele akarod nyomni a böngésződbe mindazt a követőkódot, amit a cég el akar helyezni a számítógépeden.
Ha ennyiszer megerősíted, ők TÉNYLEG nem tehetnek mást, elhelyezik azokat a „sütiket”, sé kérésedre elkezdik gyűjteni az adatokat rólad így is.
Hát ez van, a felhasználó csillogó szemekkel nyomogatja a gombokat, engedélyez ezt-azt, várja, hogy hozzájuthasson az újabb (még ingyenes) játékhoz, és megadja következő lépésként azt is, hogy milyen email címmel szeretne értéesítéseket kapni a Metától (amit egyébként a Facebook fiók alapján fel is ajánl a cég), majd várja a „Karácsonyt”.
Nos, ha eddig elolvastad a cikket, gondolhatod, hogy nem véletlenül lett a folyamat leírva.
Ugyanis ha minden fenti lépésen túl vagy, akkor jön a feketeleves, azaz nesze semmi…
A szolgáltatás nem elérhető (még) Magyarországon. Tehát annak ellenére, hogy a legelső lépésnél, amikor a fenti linkre léptél, már a cég tisztában volt azzal, hogy honnan próbálsz bejelentkezni, végigvitt a folyamaton. Ha nagyon szigorúan értékelnénk ezt, hívhatnánk adathalászatnak is, de nem vagyunk ilyen szigorúak, hiszen ha „csak” a már létező fiókokat használjuk bejelentkezéshez, akkor az adataidat a cég átteszi az egyik fiókjából a másikba is egy másolatban.
Szóval egyelőre ne próbálkozz használni a Meta „Imagine” nevű képgenerátorát.
Hacsak nem laksz olyan területen, ahol lehet.
A egyébként több tucat új generatív AI funkciót tesztel a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon. Ezt az alkalmazást a novemberi Connect rendezvényén mutatták be, és – akkor még – a Meta AI chatbotjának részeként volt elérhető. Néhány órája rendelkezik csak saját dedikált weboldallal.
Ha egyszer „mi” is használhatjuk, akkor alkalmas lesz arra, hogy egyszerű szöveges utasításokból képeket hozzunk létre. Az Imagine, amely a Meta Emu modelljére támaszkodik, és sok más képgeneráló eszközhöz hasonlóan négy képet generál minden egyes kérésre.
Tudni kell, hogy a képek bal alsó sarkában látható vízjel jelzi, hogy ezek a Meta AI segítségével készültek.
A Meta a hírek szerint egyébként igyekszik a generatív AI-t szolgáltatásának központi részévé tenni, miközben megpróbál versenyezni más AI-cégek kínálatával. Mark Zuckerberg az év elején azt mondta, hogy a vállalat minden egyes termékébe be fogja vinni a generatív AI-t. Ha pedig arra is megtanítja, hogy az alkalmazásaiban helyettünk ismerkedjen más avatárokkal, lefolytassa a beszélgetéseket, reklámozzon helyettünk, és generáljon (haha) követőket, akkor mindenki visszakaphatja a Facebook előtti életét, és kiülhet egy kicsit az erkélyre, vagy a kerbe, elvezni a saját életét.
Szóljon hozzá